AVALUACIÓ


Aquesta rúbrica permitix avaluar la Unitat Didàctica “Cuidem el medi ambient” que podeu trobar en la pàgina "Vídeos" d'aquest blog:
 


Els criteris d´avaluació que s’han de tindre en compte són els següents:

*Coneix les causes que provoquen la contaminación.
A la UD es presenta en l’actvitat 1, una caixa a l'alumnat i es realitza una pluja d'idees a partir de la pregunta inicial: què és l'educació ambiental?, què és i com es contamina?, què és reciclar?, per què és útil?, com es pot fer?, per a què serveixen els contenidors?, com es pot contribuir a millorar la contaminació en el medi ambient?. Les conclusions, es van reflexionant al llarg de totes les activitats, per lo tant es te en compte que deuen conèixer moltes de les causes que provoquen la contaminación ambiental.
Segons els criteris s'avaluará el nivell expert, avançat, aprenent o novell. Aquest apartat té un valor de 15%.

*Diferencia els tipus de residus.
Aquest apartat te un valor de 25% perquè els continguts són una part molt important en l’Unitat Didàctica. Durant l'activitat 2 es van manipulant materials amb intenció d'identificar-los, ordenar-los i classificar-los.

*Identifica cada tipus de contenidor amb el seu color
A l’activitat 2, van manipulant materials amb intenció d'identificar-los i, en l’activitat 4 ja classifiquen els elements segons el color que s’ha treballat a l’aula.
Així, deuen relacionar: gris clar (matèria orgànica), blau (paper), blanc (plàstic/brics), negre (alumini/metall), verd (piles) i, groc (oli).
Aquest punt també te un valor de 25%.

*Utilitza verbs d’acció: classificar, ordenar, proporcionar, reciclar
Durant les activitats 3 i 5 ordenen, classifiquen i reciclen materials. Deuen ser capaços de relacionar-los en els contenidors corresponents i utilizar verbs d’acció i terminologia especialitzada.
Aquest apartat te un valor de 15%.

*Presenta alternatives per a la prevenció de problemes relacionats amb la millora del medi ambient.
L’alumne a d’aportar estratègies i alternatives per a contribuir a millorar els problemes esmentats al llarg de la Unitat Didàctica “Cuidem el medi ambient”.
Aquest apartat té un valor de 20% ja que es considera un punt molt important en els hàbits que es poden adquirir des de l’Educació Infantil.




Tenint en compte aquests criteris d´avaluació, a continuació teniu el formulari per avaluar la meua Unitat Didàctica:
 

Comentaris