Aquesta rúbrica permitix avaluar
la Unitat Didàctica “Cuidem el medi ambient” que podeu trobar en la pàgina
"Vídeos" d'aquest blog:
Els criteris d´avaluació
que s’han de tindre en compte són els següents:
*Coneix les causes que
provoquen la contaminación.
A la UD es presenta en l’actvitat
1, una caixa a l'alumnat i es realitza una pluja d'idees a partir de la
pregunta inicial: què és l'educació ambiental?, què és i com es contamina?, què
és reciclar?, per què és útil?, com es pot fer?, per a què serveixen els
contenidors?, com es pot contribuir a millorar la contaminació en el medi
ambient?. Les conclusions, es van reflexionant al llarg de totes les
activitats, per lo tant es te en compte que deuen conèixer moltes de les causes
que provoquen la contaminación ambiental.
Segons els criteris s'avaluará
el nivell expert, avançat, aprenent o novell. Aquest apartat té un valor de 15%.
*Diferencia els tipus de
residus.
Aquest apartat te un valor de
25% perquè els continguts són una part molt important en l’Unitat Didàctica. Durant l'activitat 2 es van manipulant materials amb intenció d'identificar-los, ordenar-los i classificar-los.
*Identifica cada tipus de
contenidor amb el seu color
A l’activitat 2, van
manipulant materials amb intenció d'identificar-los i, en l’activitat 4 ja classifiquen
els elements segons el color que s’ha treballat a l’aula.
Així, deuen relacionar: gris
clar (matèria orgànica), blau (paper), blanc (plàstic/brics), negre
(alumini/metall), verd (piles) i, groc (oli).
Aquest punt també te un valor
de 25%.
*Utilitza verbs d’acció:
classificar, ordenar, proporcionar, reciclar
Durant les activitats 3 i 5
ordenen, classifiquen i reciclen materials. Deuen ser capaços de relacionar-los
en els contenidors corresponents i utilizar verbs d’acció i terminologia
especialitzada.
Aquest apartat te un valor de
15%.
*Presenta alternatives per a
la prevenció de problemes relacionats amb la millora del medi ambient.
L’alumne a d’aportar
estratègies i alternatives per a contribuir a millorar els problemes esmentats
al llarg de la Unitat Didàctica “Cuidem el medi ambient”.
Aquest apartat té un valor de 20%
ja que es considera un punt molt important en els hàbits que es poden adquirir des
de l’Educació Infantil.
Tenint en compte aquests criteris d´avaluació, a
continuació teniu el formulari per avaluar la meua Unitat Didàctica:
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada