PRESENTACIÓ

Benvinguts al meu blog!


El meu nom és Verónica i sóc Psicòloga. A l'actualitat estic acabant el Grau de Magisteri Infantil. Aquest blog es crea com a resposta a l'activitat de TICs que hem de fer a la Capacitació en Valencià a la UMH, on hem realitzat també una Unitat Didàctica que s'exposarà en aquest blog.. 

La meua Unitat Didàctica anomenada Cuidem el medi ambient, pretén començar a transmetre a l’alumnat actes senzills i conscienciar que aquests, poden contribuir a millorar el planeta i, per tant, la qualitat de vida i la salut. D'altra banda, es pretén posar de rellevància l'Educació Emocional i com a partir d’aquesta podem, com a docents, treballar a l'aula valors com la cura per la naturalesa, el respecte per l'altre o la igualtat com a xiquetes i xiquets en una societat cada vegada més conscienciada en aquests temes. 

Els docents tenim un paper fonamental en l'aprenentatge de l’alumnat. S’ha d'aconseguir un aprenentatge significatiu acostant les experiències més immediates de l'entorn de l'alumnat a l'aula. Si s’analitza el nostre entorn, es pot comprovar com els canvis tan significatius que s'estan experimentant en l'actualitat es posen de manifest a través dels mitjans de comunicació, els quals consciencien sobre la importància del reciclatge, la cura de la naturalesa, la reforestació, la importància dels éssers vius, els recursos hídrics o les fonts d'energia, per exemple. L'educació ambiental és llavors, una eina per a poder contribuir a un canvi futur demandat per tots els països Per aquesta raó, se selecciona el reciclatge com a element per a treballar dins de l'aula. 

En l'actualitat, el col·legi no disposa de contenidors, papereres, ni cartelleria destinats als diferents tipus de residus orgànics i inorgànics. Es pretén començar per actes senzills i conscienciar que aquests, poden contribuir a millorar el planeta i, per tant, la qualitat de vida i la salut.

Així doncs, la finalitat en primera instància serà crear papereres a l'aula que permeten poder classificar els residus, acompanyats dels dibuixos necessaris que ajuden a tal finalitat. A més, s'aprofundirà en el perquè  se separen i de quina manera es contribueix així a la millora ambiental.

S`ha de mencionar que en l’Educació Infantil ja sorgeix la necessitat de treballar Rutines de Pensament, les quals els ajudarà a reflexionar sota la premissa “veig, pense, em pregunte”, fomentant així la creativitat i la resolució de problemes. També es posa en relleu com el joc és la principal eina educativa que pot proporcionar-se a l'alumnat. D'aquesta manera, i no de manera unidireccional, es poden fer arribar els coneixements que es volen transmetre, fent en tot moment que la xiqueta i el xiquet siga protagonista del seu aprenentatge i, el docent, el mediador que proporcione les eines per a aconseguir-lo. Si es posa en relleu el mecanisme de la Rutina de Pensament, es podrà treballar qualsevol tema d'interés, no sols per a l'alumnat, sinó també per al centre escolar. Aleshores, el procés d'aprenentatge es realitzarà de manera lúdica, experimentant per si mateixos i, a través de les Rutines de Pensament esmentades.

La Unitat Didàctica va dirigida a alumnes castellanoparlants, de nivell sociocultural mitjà i amb diferents nivells de competència en la llengua valenciana, dins d’un a l’aula de p4 que està formada per un total de 25 alumnes, 13 xiquetes i 12 xiquets.  
  
Espere que els continguts del blog siguen d'utilitat per aprendre noves eines i recursos que ens ajuden a aplicar l’Educació Emocional dins l’àmbit escolar.
Un salut.

Comentaris