Mitjans audiovisuals




A l'actualitat veiem com cada vegada més assignatures integren els mitjans audiovisuals perquè els xiquets i xiquetes aprenguen els seus continguts. A través d’aquests podem transmetre de forma visual aspectes tan significatius del medi ambient com la contaminación ambiental, els recursos hídrics, les diferents tipus de’energia, etc.

 “Els mitjans audiovisuals són aquells materials i equips que registren, reprodueixen, difonen missatges visuals i sonors amb la finalitat de facilitar coneixements i, especialment, motives aprenentatges i actituds” (Blogspot.com-Mitjans Audiovisuals en Educació-Recursos Audiovisuals. –Prof. María Rodríguez- *Setembre 4-2013).

Les imatges, textos, gràfics, vídeos, sons o animacions, per exemple, poden servir-nos per a ensenyar continguts que ens interessen. De fet aquests arxius multimèdia pense que són els que resulten més interessants als xiquets d'Educació Infantil en ser més divertits causant-los més interés per a aprendre.

Però, qué pensa la majoria de la población sobre la televisió?... Sempre s’ha tingut la sensació que la televisió no ha servit per a ensenyar res, més aviat tot el contrari… (mals hàbits, llenguatge inadequat, els distrau i els torna addictius a ella…); no obstant això, si pensem que els més xicotets imiten i, mitjançant el modelatge dels adults i companys aprenen, podem arribar a la conclusió que si fem un ús adequat d'ella, pot servir-nos per a ajudar-los a comprendre certs comportaments i fins i tot arribar a promoure valors, coneixements sobre certs continguts de matemàtiques, ciències, rutines, etc.

Per tant i, per concloure si fem un ús adequat de la televisió (com a pares i/o educadors), pot servir-nos d’eina molt útil per a determinats aprenentatges. De la mateixa manera, triar els arxius multimèdia que es volen treballar amb els xiquets és fonamental perquè el seu procés d'ensenyament-aprenentatge siga divertit, amé, basat en les seues pròpies experiències i s'assente, d'aquesta manera, de manera significativa.


Comentaris